T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / KOZAN - Ramazanoğlu Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Pazarlama ve Perakende

ALAN HAKKINDA

Pazarlama ve perakende,satış işlemlerini yürütme, stok faaliyetlerini yapma ve bunlarla ilgili belgeleri düzenleme, mal, can ve diğer sigorta edilebilir riskleri belirleme, sigorta poliçesi satma, hasar takip işlemleri yapma, alım, satım, kiralama ve emlak ile ilgili aracılık işleri yapma,satış işlemlerini yürütme, stok kontrolleri, reyon düzeni, gıda hijyeni uygulayarak müşteri beklentilerini karşılama ve bunlarla ilgili belgeleri düzenleme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir. Bütün işletmelerde amaç kâr sağlamak olduğuna göre bu amacın gerçekleşmesi iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetine bağlı olmaktadır.

EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI

 

Meslek lisesinden sonra "Yükseköğretim Kurumları Sınavında" (YKS) başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Mezun olan öğrencilerin ek puanları ile yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.

Bu meslek görevlileri hem kamu sektöründe hem özel sektörde iş bulabilirler.

Özellikle özel sektörde iş alanı daha geniştir.

Seyahati gerektiren işlerde sürücü belgeli erkek elemanlar daha avantajlı durumda olup ofis ortamında yabancı dil bilen, bilgisayar kullanabilen bayan elemanlar da tercih sebebidir.

YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI

 

Pazarlama Ve Perakende

Öğretim Programları

Öğretim süresi

ÖNLİSANS Bankacılık ve Sigortacılık 2
Çağrı Merkezi Hizmetleri 2
Deniz ve Liman İşletmeciliği 2
Dış Ticaret 2
Emlak ve Emlak Yönetimi 2
Enerji Tesisleri İşletmeciliği 2
Hava Lojistiği 2
İnsan Kaynakları Yönetimi 2
İşletme Yönetimi 2
Kooperatifçilik 2
Lojistik 2
Marina İşletme 2
Marina ve Yat İşletmeciliği 2
Marka İletişimi 2
Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası 2
Moda yönetimi 2
Muhasebe ve vergi uygulamaları 2
Pazarlama 2
Perakende satış ve mağaza yönetimi 2
Posta hizmetleri 2
Reklamcılık 2
Sağlık Kurumları İşletmeciliği 2
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği 2
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri 2
Sosyal Güvenlik 2
Tarımsal İşletmecilik 2
Tarımsal Ürünler Muhafaza ve Depolama 2
Turizm ve Seyahat Hizmetleri 2
Uçuş Harekat Yöneticiliği 2

Pazarlama Ve Perakende

Öğretim Programları

Öğretim süresi

LİSANS Aktüerya 4
Bankacılık 4
Bankacılık ve Finans 4
Bankacılık ve Sigortacılık 4
Gayrimenkul ve Varlık Değerleme 4
İşletme Bilgi Yönetimi 4
Pazarlama 4
Sermaye Piyasası ve Portföy Yönetimi 4
Sermaye Piyasası 4
Sigortacılık 4
Sigortacılık ve Risk Yönetimi 4
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği 4
Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi 4
Uluslararası Finans 4
Uluslararası Perakende Yönetimi 4
Uluslararası Ticaret 4
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik 4
Uluslararası Ticaret ve Lojistik 4
Uluslararası Ticaret, Lojistik ve İşletmecilik 4

 

Pazarlama ve Perakende alanı, iki önemli sektöre meslek elemanı yetiştirmeyi amaçlayan bir alandır. Bu sektörel alanlardan bir tanesi pazarlama alanı diğeri ise sigortacılık alanıdır. Her iki alan da gelişen ticari hayatın önemli bir parçası olarak önemlerini gittikçe artırmaktadır. Pazarlama, kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun değişimi sağlamak üzere, malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve tutundurma çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Tanımdan da anlaşılacağı üzere, pazarlama mal ya da hizmet üretimi farketmeksizin, tüm ticari işletmeleri ilgilendiren, mal ve hizmetlerin üretiminden müşteriye ulaştırılmasına kadar tüm ticari süreçleri içine alan bir yapıdır. Bu nedenle, bu alanda yetişmiş, kalifiye insan kaynağının yetiştirilmesi ülke ticaretinin de gelişmesine katkı sağlayacaktır. Pazarlama ve perakende alanında yer alan "Satış Danışmanlığı" dalı belirtilen bu amaçlara hizmet etmek, katkı sağlamak, pazarlama ve perakende sektörüne ilişkin bilgi ve becerilere sahip yetişmiş insan kaynağının sağlanması amaçlanmaktadır. Sigorta, hayattaki risklerin, zararların güvence altına alınmasıdır. Ticari faaliyetlerin çeşitlenmesi, teknolojik gelişmeler, çevresel etkenler, küresel ısınma, doğal afetlerin, hastalıkların artması vb. özetle yaşantımızın her alanında karşılaştığımız, karşılaşabileceğimiz zarar verici unsurlar, riskler artmıştır. Bu risklerin meydana gelmesi ile oluşan zararların tek seferde karşılanması maddi olarak insanları büyük bir sıkıntıya düşürmektedir. Tüm bu riskleri ödenebilecek küçük primlerle güvence altına alınması sigorta yaptırmanın ne kadar da önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Sigortacılık dalı için hazırlanan öğretim programı ile sigortacılık sektörünün geliştirilmesi, dünyadaki gelişmişlik seviyesinin yakalanabilmesi, sektörün ihtiyaç duyduğu bilgili, dürüst, güvenilir, yetişmiş insan kaynağının sağlanması amaçlanmaktadır.

Pazarlama ve Perakende Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda;

1. Sigortacılık,

2. Satış Danışmanlığı

dalları yer almaktadır.

Bu doğrultuda Pazarlama ve Perakende alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır.Bu programı tamamlayan öğrenciye;

 Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

 Pazarlama alanına ait temel bilgi ve becerilere sahip olma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda kelime işlemci, elektronik tablolama ve sunu hazırlama programlarını kullanma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda müşteri ile etkili bir iletişim sağlamak suretiyle, müşteri davranışlarını tespit etme, müşteriyi satışa ikna etme ve müşteri memnuniyetini sağlama,

 Temel hukuk bilgi ve becerilerini kazandırma,

 Mesleki matematik işlemleri yapma, ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;

Sigortacılık Dalında; İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak

 Temel sigortacılık kavramlarına ilişkin bilgiye sahip olma,

 Satışta iletişim tekniklerini kullanma,

 Hizmet pazarlaması bileşenlerini sigortacılık hizmetlerinde kullanma,

 Sigorta konusuna ilişkin riskleri belirleme ve hasar işlemlerini yapma,

 Sigortacılık sektöründeki kurum ve kuruluşlar ile ilgili işlemleri gerçekleştirme,

 Can sigortaları ve bireysel emeklilik sistemi işlemlerini yapma,

 Hayat dışı sigorta branşlarına ilişkin işlemleri yapma,

 Sigorta paket programı kullanma,

 Mesleki yabancı dil kullanma,

Satış Danışmanlığı Dalında; İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak

 Satış tekniklerin kullanma,

 Perakendecilik işlemlerini yapma,

 Satışta iletişim tekniklerini kullanma,

 Ürün satışını gerçekleştirme,

 Pazarlama mevzuatı takip etme,

 Mağaza atmosferi ve görsellik bileşenlerini kullanarak mağaza düzenleme,

 Perakende matematiği işlemlerini yapma,

 Perakende paket programlarını kullanma,

 Mesleki yabancı dil kullanma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.10.2020 - Güncelleme: 04.10.2020 22:32 - Görüntülenme: 873
  Beğen | 0  kişi beğendi